🎥 اجتماع معترضین صهیونیست مقابل خانه بنی گانتز

🔹معترضین صهیونیست بار دیگر با تجمع در مقابل منزل «بنی گانتز» وزیر کابینه جنگی رژیم صهیونیستی خواستار تسریع روند تبادل اسرای صهیونیست و فلسطینی شدند.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۲:۱۹

✅ آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد

روابط عمومی سازمان سنجش:
🔹بیش از ۸۹ هزار داوطلب در آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند.

🔹تعداد ۱۵۱ هزار ۶۴۳ داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز دانشگاه ها شرکت کردند.

🔹تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفر در آزمون دکتری ۱۴۰۳ مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

🔹۶۸۷۶۵ نفر مرد و ۵۶۴۰۹ نفر زن هستند.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۲:۰۶

✅ شرط محال عربستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل

🔹«محسن پاک‌آیین»، سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان، ازبکستان و زامبیا در گفت‌وگو با «نورنیوز» به سوال‌ها درباره آینده روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی با توجه به سناریوی امریکایی «عادی‌سازی» پاسخ داد؛ پرسش‌هایی که بعد از آخرین سفر وزیر خارجه امریکا به ریاض قوت گرفت.

🔹«آنتونی بلینکن»، رئیس دستگاه سیاست خارجی و دیپلماسی امریکا در واپسین تور خاورمیانه‌ای خود اجرای راهکار «دو دولتی» همچنین «عادی‌سازی» روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه را به‌مثابه دو پایه اصلی مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی عنوان کرد که در کنار آتش‌بس و آزادی اسرای اسرائیلی می‌تواند به بحران فعلی خاتمه دهد.

🔹پاک‌آیین در این باره گفت: «درحال حاضر که عربستان نسبت به سیاست‌های تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی در قبال مردم غزه مواضع انتقادی دارد، بعید است که مقامات ریاض به یک اشتباه راهبردی در عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل دست بزنند».

🔹به گفته وی، عربستان سعودی پیش از آغاز عملیات طوفان الاقصی شرط عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به رسمیت‌شناختن دولت فلسطین توسط این رژیم قلمداد کرده بود؛ لذا حتی در آن شرایط هم احتمال عادی‌شدن سریع روابط میان این ریاض و تل‌آویو وجود نداشت.

🔹پاک‌آیین با بیان اینکه «میانجی‌گری میان اسرائیل و حماس به معنای عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی نیست؛» تأکید کرد: از این جهت به نظر می‌رسد مسأله عادی‌سازی در مرحله کنونی منتفی است.

🔹وی در خصوص بحث دو دولتی که در برخی رسانه‌ها و محافل سیاسی در سطح منطقه‌ای و جهانی مطرح می‌شود، گفت: طرح ایجاد دو دولت فلسطینی و اسرائیلی که سازمان ملل متحد، آمریکا، کشورهای غربی و اروپایی و بسیاری دیگر از کشورها به آن متمایل هستند، از سوی رژیم صهیونیستی رد می‌شود چرا که آنها نمی‌توانند وجود یک دولت فلسطینی را در کنار خود بپذیرند.

https://NourNews.ir/Fa/News/172004
🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۱:۵۵

غول حفاری؛ TBM

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۱:۴۲

✅ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین

گمرک ایران:
🔹ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ با تدوام شیب افزایشی در ماه‌های اخیر، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

🔹این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۱:۳۵

✅ امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد 

🔹امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان  به منظور شرکت در پانزدهمین نشست کنفرانس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، دقایقی قبل تهران را به مقصد بانجول پایتخت گامبیا ترک کرد.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۱:۲۰

✅ بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

یک مقام صندوق بین‌المللی پول:
🔹اگر نظام مالی جهانی سقوط کند، کشورهای عضو گروه بریکس می‌توانند جایگزینی برای دلار آمریکا پیدا کنند.

🔹بسیاری از مقالات باور دارند گروه بریکس می‌تواند جایگزینی برای سیستم مالی کنونی ارائه دهد.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۱:۱۲

سه روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ؛ برنامه آتی دولت چیست؟

🔹اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک در حالی از ۱۷ بهمن ماه به مدت سه ماه آغاز شد که اکنون تنها سه روز تا پایان این طرح باقی مانده اما هنوز دولت برنامه جدید خود برای ادامه طرح یاد شده را به صورت رسمی اعلام نکرده است.

🔹با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک از خردادماه سال ۱۴۰۲ به صورت سراسری در کشور، ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند برای حفظ سفره مردم از تورم در سبد غذایی این طرح تعریف شد.

طی چند فاز اجرایی و با گسترش اجرای آن در نهایت، هفت دهک درآمدی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و در صورتی که این هفت دهک درآمدی ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده خریداری می‌کردند، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی می‌شدند.

اما در مرحله جدید اجرایی و شروع دهه فجر، دولت از ۱۷ بهمن‌ماه به مدت سه ماه (تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد) مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا کرد.

🔹سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند روز پیش در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد که با توجه به موفقیت این طرح و رضایت اکثریت قریب به اتفاق خدمت گیرندگان، براساس دستور رئیس‌جمهور، مقرر شد تا طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا شود اما جزئیاتی جدید از برنامه دولت اعلام نکرد.

🔹چندی پیش علیرضا عسگریان؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره احتمال تمدید اجرای طرح فجرانه گفت که مدت اجرای این طرح سه‌ماهه بود و قرار بود تا ۱۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ ادامه داشته باشد و تمدید آن منوط به تامین بودجه است.

🔹اکنون باید منتظر اعلام دولت ماند تا مشخص شود که قرار است پس از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته چه مدلی برای مرحله جدید کالابرگ الکترونیک اجرایی شود.

https://NourNews.ir/Fa/News/171998
🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۹

✅ تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید

🔹مرکز آمار ترکیه اعلام کرد که نرخ تورم در ماه آوریل ۳.۱۸ بود که نرخ تورم سالانه را به ۶۹.۸۰ درصد رسانده است.

🔹بالاترین نرخ تورم را آموزش با ۱۰۳.۸ درصد و بعد از آن هتل و رستوران با ۹۵.۸ درصد داشته و پایین‌ترین نرخ را البسه و کفش با ۵۱.۲ درصد به ثبت رسانده است.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۱
۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۰
۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۰

📸 قصهٔ همیشگی اهواز بعد از باران

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۰
۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۰
۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۰

✅ تعلیق روابط تجاری ترکیه و اسرائیل

🔹ترکیه یکی از معدود کشورهای مسلمانی است که از سال ۱۹۴۹ یعنی ۷۴ سال پیش رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت. در دوران ریاست‌جمهوری رجب طیب اردوغان، تنش‌ها بین آنکارا و تل‌آویو کاهش یافت اما حال ورق برگشته است.

🔹آنکارا شامگاه پنجشنبه گذشته اعلام کرد که تمام روابط تجاری‌اش با اسرائیل را تا زمانی که «کمک‌های بشردوستانه کافی و بدون وقفه به غزه برسد» متوقف کرده است.

🔹بر اساس آمار سازمان ملل، ترکیه در سال گذشته میلادی ۵.۴ میلیارد دلار صادرات به اسرائیل و ۱.۶۴ میلیارد دلار واردات داشته است.

🔹وزارت بازرگانی این کشور ۹ آوریل نیز محدودیت‌های صادراتی در 54 گروه محصول از جمله سیمان و سوخت جت علیه اسرائیل اعمال کرد.

🔹یک روز پیش از اعلام این تصمیم، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که این کشور به پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری خواهد پیوست.

https://NourNews.ir/Fa/News/171997
🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۶

✅ دانشگاه آمریکایی دانشجویان معترض را به اخراج تهدید کرد

🔹دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در ایمیلی به دانشجویانی که در جریان اعتراضات علیه مشارکت آمریکا در جنگ و نسل‌کشی در غزه بازداشت شده‌اند، هشدار داد با برخورد انضباطی تا اخراج روبه‌رو هستند.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۰

✅ سازمان غذا و دارو:‌ تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است

روابط عمومی سازمان غذا و دارو:
🔹تجویز داروی خارج از فهرست دارویی توسط پزشکان ممنوع است.

🔹علت تمایل برخی بیماران برای مصرف داروهای خارجی در حالی که نمونه داخلی آن با قیمت مناسب‌تر وجود دارد به برخی پزشکان مرتبط می‌شود.

🔹برخی پزشکان بعضاً بر کیفیت نمونه خارجی تاکید بیشتری دارند.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۳۶

✅ کاهش کودکان کار در پایتخت

«امانی» عضو شورای شهر تهران:
🔹جمع‌آوری معتادان متجاهر در محلات به خوبی صورت می‌گیرد.

🔹حضور کودکان کار در سطح شهر کاهش یافته است؛ در گذشته در چهارراه‌ها بیش از این با کودکان روبه‌رو بودیم اما اکنون تعداد آنها بسیار کمتر شده است.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۶

✅ هوای پایتخت در شرایط قابل قبول

🔹اگر چه شهروندان تهرانی در روز گذشته به لطف بارش باران و وزش باد چند ساعتی هوای پاک استنشاق کردند اما امروز شاخص کیفیت هوا در شرایط قابل قبول یا همان سالم است.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir

۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۹

✅ عمو پورنگ بازیگر شد

🔹سریال «لالایی» و نقش‌آفرینی داریوش فرضیایی متفاوت از کارهایی است که تاکنون از او به عنوان کاراکتر عمو پورنگ دیده شده است.

🔹باید دید با حضور او و هنرمندانی که در «محل گل و بلبل» می‌تواند اقبال را نسبت به محدود کارهای کودکانه نمایش‌خانگی برگرداند یا خیر.

🌐 http://nournews.ir
🆔 @Nournews_ir



live stats